Авіаційна криза в Росії: санкційний тиск викликав призупинення випуску винищувачів-невидимок Су-57 - Деталі | Експрес онлайн
Країна-агресор наразі позбавлена можливості виробляти літаки нового типу.
Росія більше не виготовляє винищувачі п'ятого покоління Су-57, який називали "відповіддю" на американський Lockheed Martin F-22 Raptor. РФ, як і раніше, сильно залежить від західних комплектуючих, особливо від електроніки. Але санкції, запроваджені з 2022 року, перекрили це джерело, пише The Telegraph.
У той момент, коли постачання новітніх винищувачів-невидимок Lockheed Martin F-35 "Lightning" для збройних сил США та їхніх партнерів відновилися після річної паузи, а на іншому боці планети компанія Korean Aerospace Industries у Південній Кореї розпочала виробництво першої партії винищувачів-невидимок KF-21, Росія зіткнулася з серйозними труднощами у виробництві свого винищувача-невидимки Су-57, відомого у НАТО під назвою Felon.
Вражаючий факт: темпи постачання нових Су-57, здається, значно сповільнилися між 2023 і 2024 роками. Зазвичай нові моделі винищувачів отримують все більше поставок з кожним роком. Однак Су-57 є яскравим винятком з цього правила. Очевидно, що цілеспрямовані санкції з боку США та їхніх союзників вплинули на уповільнення модернізації російських військово-повітряних сил, -- зазначається в матеріалі.
"Як зазначила українська аналітична група Frontelligence Insight, російський військовий сектор значною мірою покладається на західні компоненти, зокрема в області електроніки."
Санкції, введені західними державами за 31 місяць після початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну, суттєво ускладнили постачання цього важливого обладнання. Як наслідок, "виробництво Су-57 опинилося під загрозою".
То яких деталей бракує РФ? Вивчаючи російські документи, Frontelligence Insight виявила деякі з основних вузьких місць, включаючи атенюатор WA36 (електронний пристрій, який зменшує амплітуду або потужність сигналу без суттєвого спотворення його форми - ред.) та блоки живлення PLR7 60-12 та EA-PS 3150. Ці компоненти є частиною MPPU-50 - німецького пристрою для калібрування систем зв'язку на Су-57.
Якщо раніше компанія Sukhoi мала можливість легально імпортувати MPPU-50 та його комплектуючі, то тепер їй доводиться шукати ці вироби на чорному ринку, зокрема у постачальників з Китаю.
Однак, нелегальний імпорт вимагає значних часових, фізичних та фінансових ресурсів. Це призвело до зниження темпів виробництва нових Су-57 і, ймовірно, підвищило вартість кожного з літаків.
Великий, швидкий винищувач із радіолокаційними властивостями, одномісний, двомоторний Су-57 -- це була відповідь Росії на американський Lockheed Martin F-22 Raptor. Він був покликаний замінити старі МіГ-29 та Су-27 та їх модифікації у складі російських ВПС.
Су-57 здійснив свій перший політ у 2010 році, що стало відзначенням 20-річчя з моменту, коли Raptor — перший у світі винищувач-невидимка п'ятого покоління — злетів у повітря. Протягом наступних десяти років фахівці компанії Sukhoi виготовили вручну 10 прототипів для випробувань. У 2019 році російський уряд уклав угоду на постачання 76 серійних літаків, вартість кожного з яких оцінюється приблизно в 50 мільйонів доларів.
Проект Су-57 мав на меті дозволити російським ВПС досягти паритету з американськими. Однак ситуація склалася зовсім по-іншому. Військово-повітряні сили США вже формулюють вимоги для нового стелс-винищувача, який повинен замінити 180 одиниць F-22. Цей майбутній літак під назвою Next Generation Air Dominance може з'явитися в небі ще до того, як Росія отримає свій 76-й та останній Су-57 за початковим контрактом, згідно з інформацією, наданою виданням.
Нагадаємо, що в червні цьогоріч українські військові знищили сучасний російський винищувач Су-57. Це стало першим випадком, коли Росія втратила цей тип літака з початку повномасштабного вторгнення в Україну.
Підписуйтесь на сторінку газети "Експрес" у Facebook