Реформа "Укрзалізниці" сприятиме зниженню тарифів на вантажні перевезення місцями до 50% - УАК
Реформа "Укрзалізниці" та позбавлення УЗ статусу монополіста на залізничному ринку дозволить створити конкуренцію та зробити нижчими тарифи на вантажні перевезення. Про це заявив президент Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко у відповідь на ініціативу УЗ щодо гармонізації тарифів, передає "Бізнес Цензор".
Він підкреслив, що в Україні монополія повинна бути виключно на залізничну магістраль. Це стосується лише центральних ліній, а не під'їзних шляхів. Така модель монополії діє в більшості країн Європейського Союзу. Усе інше в залізничній галузі повинно бути приватизоване.
"І у нас би сьогодні тарифи впали, я думаю, проти тих, які є, самі по собі мінімум би на 30%, по деяких напрямах - і на 50%", - заявив Козаченко.
Він підкреслив, що Європейський Союз вже тривалий час очікує на впровадження залізничної реформи в Україні. Однак, цей процес у нас постійно затримується.
"Нам Євросоюз постійно каже про реформу. У них сьогодні 308 компаній мають ліцензії на перевезення і пасажирів, і вантажів залізницями по всій території Євросоюзу. Жодної державної компанії у цих перевезеннях не задіяно", - зазначив Козаченко.
В Україні, як зауважив президент УАК, залізничні перевезення перебувають під монополією. Відповідно, тут відсутня будь-яка конкуренція. Козаченко зазначив, що за десятиліття вдалося внести зміни до українського законодавства, які дозволили приватизацію вагонів у нашій країні.
"А зараз у нас багато вагонів. Тому необхідно давати приватну тягу", - додав президент конфедерації.
Ще раніше керівник "Укрзалізниці" Євген Лященко оголосив про намір компанії знову підвищити тарифи на вантажні залізничні перевезення. Незважаючи на це, сьогодні УЗ звітує про прибуток у розмірі 3,1 мільярда гривень.