У Європейському Союзі заборонили використання торгової марки "Російський воєнний корабель, іди на**й": які причини викликали незадоволення європейців?
Україна зазнала поразки у боротьбі за реєстрацію своєї торгової марки "Російський воєнний корабель, іди на**й" в Європейському Союзі (ЄС). Суд визначив цей вислів як політичний меседж, що робить його непридатним для виконання функцій торгової марки.
Цю інформацію містить ухвала Суду загальної юрисдикції Європейського Союзу. В результаті, суд підтвердив законність рішення Європейського агентства з інтелектуальної власності (EUIPO), яке раніше також відхилило заявку Державної прикордонної служби України.
Суд ухвалив, що фраза "РУССКИЙ ВОЄННЫЙ КОРАБЛЬ, ИДИ НА**Й", яка представлена у вигляді зображення російською та англійською мовами, не підлягає реєстрації як торгова марка в Європейському Союзі.
Заявку на реєстрацію торгової марки зі впізнаваною фразою російською та англійською мовами прикордонники подали ще у 2022 році. Вона розповсюджувалася на широкий перелік товарів, а також послуги у галузі видавництва, освіти, розваг та спорту. Але 1 грудня 2023 року від EUIPO надійшла відмова.
"Суд ухвалив, що зазначена фраза отримала широке поширення в медіа відразу після її першого використання на підтримку України і швидко стала символом її протистояння російській агресії. У зв'язку з цим, фразу використовували в політичних дискусіях як спосіб вираження солідарності з Україною. Крім того, ця фраза неодноразово з'являлася в політичному контексті, слугуючи для підкреслення та посилення підтримки України", – йдеться в рішенні суду.
У документі підкреслюється, що знак не може виконувати свою ключову роль торгової марки, якщо середній покупець сприймає його не як індикатор походження товарів або послуг, а лише як політичний меседж.
Висловлювання українських прикордонників з острова Зміїний справді стало символом опору проти масштабної російської агресії. У 2022 році "Укрпошта" випустила марку, що вшановує цю подію, а також ще одну, на якій зображено фразу "Русскій воєнний корабль ... ВСЬО", що відображає затоплення крейсера "Москва", до якого було адресовано це звернення.
Крім того, OBOZ.UA інформував, що одна з найбільших у світі компаній, Apple Inc, не зможе зареєструвати в Україні свою торгівельну марку "Яблоко". Міжнародний технологічний гігант отримав відмову вдруге з 2021 року.