У Росії зупинилося виробництво винищувачів Су-57. Причину цього явища вказав The Telegraph.


В Росії тимчасово зупинили випуск винищувачів Су-57 "Felon". Причиною цього стали західні санкції, які, незважаючи на можливість їх обходу, все ж мають значний вплив.

Цю інформацію передає РБК-Україна, посилаючись на The Telegraph.

Згідно з висновками аналітичної групи Frontelligence Insight, російський військовий сектор має значну залежність від західних компонентів, особливо в галузі електроніки.

Згідно з інформацією, опублікованою в журналі, західні санкції значно ускладнили постачання цього важливого обладнання. Як наслідок, "виробництво Су-57 стало під загрозою", зазначили аналітики з Frontelligence Insight.

Аналізуючи російські документи, компанія Frontelligence Insight виявила кілька ключових "вузьких місць", серед яких аттенюатор WA36 (електронний пристрій, що знижує амплітуду або потужність сигналу без значного спотворення його форми) та блоки живлення. Ці елементи входять до складу MPPU-50, німецького пристрою, призначеного для калібрування комунікаційних систем на Су-57.

Раніше "Сухой" міг легально імпортувати MPPU-50 і запчастини для MPPU-50, тепер він повинен незаконно купувати їх у третіх сторін.

З огляду на те, що у 2023 та 2024 роках російське військове виробництво продовжує зростати, стає зрозуміло, що вони знаходять шляхи для контрабанди важливих елементів або ж закуповують китайські аналоги, щоб забезпечити свою виробничу діяльність, - підкреслює Frontelligence Insight.

Проте нелегальний імпорт вимагає значних витрат часу, ресурсів і фінансів, що призвело до уповільнення виробництва нових Су-57 та, можливо, підвищення їх вартості.

"Окрім цього, МіГ-35 став більш економічним, що також має суттєве значення," - зазначив співрозмовник видання The Telegraph.

Аргументи проти Су-57, а також підтримка відновлення виробництва більш простих і старіших моделей винищувачів, стають дедалі переконливішими, особливо в умовах, коли російська промисловість стикається з труднощами у забезпеченні критично важливими іноземними компонентами.

Падіння темпів поставок літаків Су-57

Згідно з оцінками авторів статті, у Росії залишилося трохи більше тридцяти літаків Су-57, з яких третина є тестовими моделями, що можуть не містити всіх запланованих електронних систем. Це становить дуже незначну силу для авіації, яка має на озброєнні близько тисячі винищувачів на фронті, і при цьому втратила близько ста з них у боях в Україні з лютого 2022 року.

Вражає, що швидкість постачання нових Су-57, здається, істотно знизилася між 2023 і 2024 роками. У звичайному порядку, обсяги поставок нових моделей винищувачів мають тенденцію до зростання щороку в рамках багаторічних контрактів, оскільки працівники набираються досвіду та реалізуються економічні вигоди, - зазначає видання.

Журналісти підкреслюють, що "Су-57 виступає як виняток з цього принципу".

Стаття зазначає, що завдяки ретельно спланованим санкціям Сполучені Штати разом із союзниками змогли значно уповільнити процес модернізації військово-космічних сил Росії.

Що цікаво дізнатися про літак Су-57?

Су-57 вперше піднявся в повітря в 2010 році. Протягом десяти наступних років фахівці компанії "Сухой" виготовили вручну десять експериментальних зразків. У 2019 році було укладено угоду між Кремлем і виробником на постачання 76 серійних літаків, ціна яких, ймовірно, становить близько 50 мільйонів доларів за кожен.

Російська фірма "Сухой" поставила перші 10 серійних Су-57 ВКС РФ у 2022 році та ще 11 - у 2023 році. А у 2024 році передано лише кілька додаткових літаків.

Related posts