Які ролі відіграють асистенти в навчальних закладах для вчителів та учнів: пояснення Міністерства освіти і науки.
В українських школах у класах з інклюзивним навчанням повинні бути присутні асистенти вчителя або асистенти для дітей. Учні з особливими освітніми потребами часто потребують підтримки для ефективного навчання, особистісного розвитку та досягнення своїх цілей.
Міністерство освіти і науки України звернуло увагу на ролі асистента вчителя та асистента учня в процесі інклюзивного навчання. Інформацію було опубліковано на офіційному Facebook-акаунті відомства.
В Міністерстві освіти підкреслили, що організація навчального процесу для дитини з особливими освітніми потребами покладається на керівника навчального закладу. Зокрема, він має знайти асистента вчителя та створити належні умови для його роботи. Альтернативно, керівник може укласти угоду з особою, яку обрали батьки, для виконання ролі асистента.
Так, асистент учителя / вихователя:
- обов'язково потрібно мати освіту в галузі педагогіки;
- обирається на позицію директора навчального закладу;
- організовує освітній процес відповідно до потреб дітей з ООП;
- оцінює прогрес та розробляє індивідуальну програму розвитку дитини спільно з вчителями;
- модифікує навчальні ресурси;
- допомагає створювати комфортне інклюзивне середовище для всього класу.
Помічник для дитини (учня):
- не є педагогічним працівником;
- надає підтримку лише в питаннях повсякденного догляду за дитиною з особливими освітніми потребами, такими як зміна одягу, приготування їжі та інші подібні завдання;
- працює на підставі укладеного договору між закладом освіти та особою, яка виконуватиме функції асистента дитини чи учня.
У випадку, якщо навчальний заклад не готовий забезпечити необхідні умови для навчання дитини з особливими освітніми потребами, рекомендується надіслати письмове звернення до органів управління освітою, підкреслюють у міністерстві.
Як інформував OBOZ.UA, Міністерство освіти раніше визначило три ключові елементи для відновлення очного навчання для дітей.