Львівська опера презентує нову постановку "Русалонька" від Ясухіро Касаматсу.
3 листопада Львівський театр опери та балету імені Соломії Крушельницької відкриє нову сцену під назвою "Львів Опера: Малярка". Ця мистецька простора буде розташована неподалік від основної будівлі театру на вулиці Куліша, у художньо-виробничих майстернях, де свого часу працював видатний сценограф Євген Лисик. Тому не випадково, що нова сцена отримала його ім'я.
Першою постановкою в новому арт-просторі буде камерна опера "Русалонька", створена сучасним японським композитором Ясухіро Касаматсу. Ця вистава також відзначиться тим, що стане першою японською оперою, презентованою на українській сцені.
Автопортрет Євгена Лисика можна описати як художнє відображення його внутрішнього світу.
Опера "Русалонька" Ясухіро Касаматсу черпає натхнення з знаменитої казки Ганса Крістіана Андерсена, знайомої багатьом з дитячих років, але її завершення виявляється зовсім нетрадиційним.
Диригентом вистави виступає Юрій Бервецький, а режисерське бачення та сценографію розробив Антон Литвинов. Відеоарт створила художниця Анастасія Миколайчук. У головних ролях – Наталія Степаняк і Петро Радейко.
Для Наталії та Петра це вже не перший досвід виконання партій у "Русалоньці". У 2019 році Наталія Степаняк навчалася у Відні, де відбулася перша постановка "Русалоньки" за межами Японії. Саме тоді було створено англомовне лібрето, яке зараз застосовується у Львові. Після цього Ясухіро Касамату запросив Наталію та Петра до Японії.
Оперу вперше виконали у 2011 році, в період, коли Японію вразив сильний землетрус. Ясухіро Касаматсу розповідав, що створював цю оперу в умовах відсутності електрики. Він вирішив приїхати до Львова із власної ініціативи, щоб особисто побачити виставу свого твору.
Усім відомий з дитинства сюжет перенесено у сучасність. Навіть екологічна тема подана тут так само: вистава починається з того, що мовчазні актори збирають розкидані по всій сцені пластикові пляшки.
Хоча мінімалістичний підхід до сценографії та костюмів залишається поза часовими рамками, використання відеопроекцій і світлових ефектів створює яскравий та насичений візуальний ландшафт. Чудова музика, точність виконання та близькість між глядачами та сценою об'єднуються в одне неймовірне видовище. Це синтез сучасних музичних течій з унікальним простором, де можна не лише насолодитися новим прочитанням твору, але й уявити, як виникали шедеври сценографії.
Художній керівник театру, Василь Вовкун, підкреслює, що новий простір повинен стати платформою для втілення інноваційних концепцій, експериментальних проектів і сміливих ідей. У драматичних театрах камерні сцени є звичним явищем, тоді як в оперних установах вони частіше зустрічаються як рідкість. Однак нова сцена у Львові обіцяє захоплюючі події, адже її перша вистава, японська "Русалонька", виявилася надзвичайно успішною.